Onsdag

Gick upp väldigt tidigt idag, och nej, tro inte jag betraktar 11.00 som tidigt utan snarare 08.20. Anledningen var att jag hade lovat mamma att rida med henne imorse. Eftersom vi har två hästar som måste ridas och jag ändå är ledig - så varför inte? Dock var det oerhört ansträngande att gå upp, eftersom jag somnat på tok för sent. Fastnade i min bok, usch vad bra den är nu!

Jag och mammsen red i alla fall ut en kort runda, jag börjar få fason på Thengill nu, nedrans trotshäst. Han har fått för sig att helt plötsligt vända på sig och vandra hemåt istället för att fortsätta framåt. Han gör det med alla ryttare (hm, vi är 3 st men ändå), men idag gjorde han det bara en gång vilket är ett stort framsteg. Vanligtvis brukar han hålla på ett flertal gånger men nu jävlas han med fel person, höhö. Enligt mamma är jag bra för honom, alla andra är för snälla, jag är elak. På fredag ska han lastas, ibland är han ett problembarn när det kommer till transporter. Hoppas han sköter sig då i alla fall.

Vad som händer idag är oklart än så länge. Har packat upp min väska i alla fall och ska försöka städa lite snart. Ikväll är det som alla vet fotbollsmatch så då ska jag sitta bänkad framför tvn.
So long

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0